Skull Island: Rise of Kong
Recenzovaná verze: PlayStation 5
Tak nějak se dá v kostce charakterizovat nedávno vydaná dobrodružná akční hra Skull Island: Rise of Kong, která se mohla opřít o slavnou licenci s velkým přerostlým opičákem. Stojí za ní chilské studio IguanaBee, jehož nejznámější hrou byla do této doby nepříliš kvalitní akce G.I. Joe: Operation Blackout, která vyšla v roce 2020. Že jste o ní neslyšeli? Nebudete sami, opravdu nešlo o žádné terno. Jsem si ale jist, že nyní bude právě nedávno vydaný Skull Island: Rise of Kong tou hrou, která se bude s tímto studiem do budoucna spojovat.
Hra Skull Island: Rise of Kong začíná prologem, který, jak se obávám, bude pro většinu hráčů také epilogem. V něm se dozvídáme, že Kongovi opičí rodiče byli nemilosrdně zavražděni obřím dinosaurem Gawem. K upřímnému neštěstí všech hráčů se však malý Kong rozhodl, že to nenechá jen tak, a vydá se za pomstou, aby naplnil svůj osud.
Od té chvíle začíná skutečné opičí peklo, neboť se vydáváte do džungle a vaším primárním cílem bude vystopovat Gawa, abyste jej mohli zlikvidovat. Do cesty se vám postaví různé typy nepřátel, které tu tvoří místní dinousauří fauna, a vaším úkolem bude mlátit, ničit a likvidovat úplně vše, co se jen pokusí pohnout. Kromě toho také dostanete skvělou možnost skákat mezi propastmi, lézt po liánách a sbírat sběratelské předměty. Wau.
Více toho totiž Skull Island: Rise of Kong nenabízí. Titul je postaven na úplných základech hratelnosti, které jsou naprosto primitivní a nejsou v průběhu hry nijak zlepšovány, inovovány nebo rozšířeny. Je to prachsprostá nuda a šeď, která není ničím naředěná a nesnaží se ani na moment vás něčím zabavit. Zkrátka procházíte jednotlivá ne moc pěkná prostředí, která navíc působí labyrintovým dojmem, takže věčně si nebudete jistí, zda jste tudy už šli nebo nikoliv. Chápu, že je to záměr autorů proto, aby vás zmátli při hledání sběratelských předmětů, které nikdo sbírat nechce, ale je to doslova učiněné peklo.
Hra nabízí 5 větších lokací, které jsou navržené opravdu strašně. Snadno se v nich zamotáte a není vám nijak nabízena řádná pomoc k tomu, abyste pochopili, kudy vlastně jít. Na konci mise je vždy potřeba zlikvidovat nějakého bosse. Tito protivníci nepředstavují žádnou výzvu, neboť mnohdy se zaseknou v textuře trávy nebo stromu, a vy si s nimi následně celkem snadno poradíte. Obrovským kontrastem ve hře je to, že Kong má být silná opice, která se dokáže vyrovnat i těm největším dinosaurům. Ostatně tak vypadá i na úvodním obrázku. Jenže opičák je tu v měřítku takovém, že je zkrátka miniaturní a větší skupinka nepřátel je schopna jej snadno zlikvidovat. Ve hře totiž absentuje jakýkoliv balanc pro souboje. Celkově vám tohle utrpení zabere okolo 5 hodin, ale budete se každou minutou proklínat a doufat, že už ta hrůza skončí.
Co je do očí bijící, tak je celkové zpracování. Vývojáři se z nějakého neznámého důvodu rozhodli pro stylizaci, která připomíná komiksovou grafiku, ale hodně lacinou bez jasné vize. Nejenže to celé vypadá extrémně ohavně, ale také neuvěřitelně zastarale. Jak můžete vidět na přilehlých screenshotech, hra není detailní ani na několika málo metrech, natož třeba na 50 metrech vpředu. Autoři šli cestou nějakého laciného dětského pořadu, namísto toho, aby Konga skutečně ztvárnili jako pána džungle, jak to svého času udělal režisér Peter Jackson.
Všechno působí dojmem, jako kdyby to bylo splácáno za jeden víkend jedním vývojářem v garáži. Hra se navíc dokonce i nepříjemně kouše při rychlejším pohybu a nezřídka kolem vás budou létat textury, které tam vůbec nepatří. Několikrát jsem při hraní musel restartovat konzoli, protože nešlo zkrátka pokračovat. Věřte mi, že po zkušenostech s Kongem se vám ještě zasteskne po letošním Glumovi.
Této ohavnosti, která se snaží nazývat hrou, se vyhněte pořádně rozmáchlým zhoupnutím se na liáně. Skull Island: Rise of Kong je právem tou nejhorší hrou letošního roku bez jakýchkoliv debat. Dokonce již zmíněný The Lord of the Rings: Gollum je o poznání lepší záležitostí, takže ti, co hráli, už vědí a v tuto chvíli vydávají stejně děsivý řev jako Kong. Vůbec mi není jasné, jak taková hra mohla spatřit světlo světa a následně dostat certifikaci, a vůbec neváhá si od vás říct za nestoudných 950 Kč v základní verzi. Hloupá, odporná a z nepochopitelných důvodů vydaná hra, která si nezaslouží vaši pozornost, ani kdyby byla nabízena zdarma v rámci předplatného či jako bonus k brambůrkům v Lidlu. Třikrát fuj!
Komentáře