Rayman Legends (PS4)
recenze
26
Martin Šmíd, 22. 2. 2014 16:30
V létě minulého roku vydal Ubisoft výbornou plošinovku Rayman Legends, která původní koncept dotáhla téměř k dokonalosti, a ukázala tak, že stále je tu místo pro skvělé hratelné 2D plošinovky, navíc s unikátním vizuálním stylem. Ačkoliv se hra líbila recenzentům, už tak moc dobře se neprodávala, což bylo jistě k jejím kvalitám velké zklamání. Ubisoft se možná i proto rozhodl, že hru vydá znovu na next-gen konzole PlayStation 4 a Xbox One, na kterých nyní moc kvalitních her není, takže je velká šance, že hráči sáhnou po Rayman Legends. My jsme se na next-gen verzi podívali, nyní vám řekneme, jestli nabízí něco nového.
Recenzovaná verze: PlayStation 4 (obrázky pocházejí z recenzované verze)
Recenze z minulého roku - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=rayman-legends-176411 .
Asi nemá cenu rozepisovat, o čem Rayman Legends vůbec je, a proč jsem mu dal v minulém roce desítku. Na to ostatně slouží moje starší recenze, kde jsem se o všem důležitém rozepsal. V next-gen portu je totiž vše při starém, takže opět mají problém skřítkové Teensies, kteří jsou unášeni nejrůznějšími potvorami, a na Raymanovi a jeho partě je, aby je zachránil. Pokud čekáte od next-gen portu něco výrazně nového, asi budete zklamáni, protože jako třeba nedávno vydaný Tomb Raider, vývojáři se zaměřili hlavně na technickou kvalitu portu a na obsah nesáhli, pokud nepočítám několik bonusových kostýmů, ale ty asi potěší jen ty největší fanoušky. Každopádně tu najdete kromě hlavní příběhové kampaně i speciální kapitolu s hudebními levely, je tu i režim Invaded, který chyběl v Playstation Vita verzi, alespoň tedy při vydání. Naleznete tu i původní levely z dílu Origins, případně online výzvy, které se během času mění, dokonce je tu zachován i multiplayerový režim Kung Foot, což je mix fotbalu a bojovky, v němž naháníte s kamarády míč, přičemž se snažíte skórovat v časovém limitu na straně soupeře. Obsah tedy nezklame, toho je tu opravdu hromada, ale ani v ničem nepřekvapí. Je tak jasné, že next-gen verze Rayman Legends cílí především na hráče, kteří originál na starších konzolích nehráli. Ačkoliv je obsah stejný, vývojáři připravili pro PlayStation 4 verzi několik novinek, vycházejících samozřejmě z možností hardwaru, které sice hru neposouvají na novou úroveň, ale rozhodně ji obohacují. Od prvního zapnutí a procházení levelů jsem měl pocit, jako by tu něco chybělo. Po několika splněných levelech jsem věděl, že tu chybí nahrávací obrazovky, což je ale obrovské plus. Když kliknete na level, hned do něj skočíte, nemusíte na nic čekat, to platí pochopitelně i v momentě, když level vypínáte. Absence nahrávacích obrazovek je jistě fajn a hře prospívá, a možná si ani nikdo neuvědomí, jak toto muselo dát vývojářům zabrat. Poté se vývojáři zaměřili na Dualshock 4. Ten využijete hlavně při stíracích losech, které během hry vyhráváte, a odemykáte si skrze ně nové levely do Origins části, případně další bonusy. Deshien mi pod původní recenzi napsal, že stírací losy nejsou stíracími losy, pokud se nestírají prstem jako u Wii U verze. Takže, konečně tu stírací losy jsou, a dočkali se jich i hráči na PlayStationu, protože je stíráte ježděním prstu po touchpadu Dualshocku 4. Musím říci, že se mi tato novinka líbila, touchpad reaguje skvěle na pohyb prstu, takže je lehké losy hned odkrýt. Rozhodně rychlejší jak starým způsobem. Vývojáři už před vydáním říkali, že se také hodně zaměřili na sdílení zážitků, takže hra vás neustále nutí, abyste dělali obrázky svých výsledků, případně si pořizovali screeny z hraní. Ty si navíc můžete trochu upravovat, protože stisknutím touchpadu hru stopnete, přičemž si můžete následně scénu přibližovat nebo oddalovat, abyste vytvořili co možná nejlepší obrázek. Rozhodně vítaná novinka. Rayman Legends v PlayStation Vita verzi podporuje funkci Remote Play, takže můžete hrát celou hru na své kapesní konzoli PlayStation Vita. Spojení je bezproblémové, jen jsem byl lehce zklamán z toho, že tu není možnost kooperace, jako je tomu na Wii U. Murfyho tedy ovládáte pořád jen a jen vy ve vybraných levelech pomocí kolečka, nemůže se do hry připojit kamarád, který by ho ovládal právě přes dotykový displej konzole PlayStation Vita. Je to rozhodně škoda, protože když už tu je možnost dvou obrazovek, mohli ji vývojáři využít lépe. Už v minulém roce jsem chválil nádhernou vizuální stránku Rayman Legends. Protože je vše ve 2D a o chod hry se stará engine UbiArt Framework, nečekal jsem nějaké dramatické změny. Ty tu vážně nejsou, vývojáři ovšem mohli díky paměti nových konzolí vydat hru s nekomprimovanými texturami, takže vše je o něco ostřejší a na první pohled hezčí, ale nejde o nějaký velký a dramatický posun, kvůli kterému byste si museli hru na next-gen konzoli kupovat, pokud ji už vlastníte. Protože hra běží na konzolích nové generace, vše je nativně v rozlišení 1080p a 60 snímcích. Nejsem si jist, jestli v toto rozlišení běžela starší verze, ale zřejmě ano, takže zde nikoho tato čísla nepřekvapí. Rayman Legends je pořád výborná plošinovka, která si úspěch zaslouží. PlayStation 4 verze se povedla na jedničku s hvězdičkou. Ačkoliv nabízí původní obsah, na který vývojáři nesáhli, některé novinky, ať už chytré využití Dualshocku 4 nebo drobně vylepšená technická stránka, rozhodně potěší. Pokud jste původní verzi nehráli, rozhodně byste měli nyní chybu napravit, protože byste přišli o jednu z nejlepších her posledních let, a to by byla vážně škoda.
Recenze z minulého roku - http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=rayman-legends-176411 .
Asi nemá cenu rozepisovat, o čem Rayman Legends vůbec je, a proč jsem mu dal v minulém roce desítku. Na to ostatně slouží moje starší recenze, kde jsem se o všem důležitém rozepsal. V next-gen portu je totiž vše při starém, takže opět mají problém skřítkové Teensies, kteří jsou unášeni nejrůznějšími potvorami, a na Raymanovi a jeho partě je, aby je zachránil. Pokud čekáte od next-gen portu něco výrazně nového, asi budete zklamáni, protože jako třeba nedávno vydaný Tomb Raider, vývojáři se zaměřili hlavně na technickou kvalitu portu a na obsah nesáhli, pokud nepočítám několik bonusových kostýmů, ale ty asi potěší jen ty největší fanoušky. Každopádně tu najdete kromě hlavní příběhové kampaně i speciální kapitolu s hudebními levely, je tu i režim Invaded, který chyběl v Playstation Vita verzi, alespoň tedy při vydání. Naleznete tu i původní levely z dílu Origins, případně online výzvy, které se během času mění, dokonce je tu zachován i multiplayerový režim Kung Foot, což je mix fotbalu a bojovky, v němž naháníte s kamarády míč, přičemž se snažíte skórovat v časovém limitu na straně soupeře. Obsah tedy nezklame, toho je tu opravdu hromada, ale ani v ničem nepřekvapí. Je tak jasné, že next-gen verze Rayman Legends cílí především na hráče, kteří originál na starších konzolích nehráli. Ačkoliv je obsah stejný, vývojáři připravili pro PlayStation 4 verzi několik novinek, vycházejících samozřejmě z možností hardwaru, které sice hru neposouvají na novou úroveň, ale rozhodně ji obohacují. Od prvního zapnutí a procházení levelů jsem měl pocit, jako by tu něco chybělo. Po několika splněných levelech jsem věděl, že tu chybí nahrávací obrazovky, což je ale obrovské plus. Když kliknete na level, hned do něj skočíte, nemusíte na nic čekat, to platí pochopitelně i v momentě, když level vypínáte. Absence nahrávacích obrazovek je jistě fajn a hře prospívá, a možná si ani nikdo neuvědomí, jak toto muselo dát vývojářům zabrat. Poté se vývojáři zaměřili na Dualshock 4. Ten využijete hlavně při stíracích losech, které během hry vyhráváte, a odemykáte si skrze ně nové levely do Origins části, případně další bonusy. Deshien mi pod původní recenzi napsal, že stírací losy nejsou stíracími losy, pokud se nestírají prstem jako u Wii U verze. Takže, konečně tu stírací losy jsou, a dočkali se jich i hráči na PlayStationu, protože je stíráte ježděním prstu po touchpadu Dualshocku 4. Musím říci, že se mi tato novinka líbila, touchpad reaguje skvěle na pohyb prstu, takže je lehké losy hned odkrýt. Rozhodně rychlejší jak starým způsobem. Vývojáři už před vydáním říkali, že se také hodně zaměřili na sdílení zážitků, takže hra vás neustále nutí, abyste dělali obrázky svých výsledků, případně si pořizovali screeny z hraní. Ty si navíc můžete trochu upravovat, protože stisknutím touchpadu hru stopnete, přičemž si můžete následně scénu přibližovat nebo oddalovat, abyste vytvořili co možná nejlepší obrázek. Rozhodně vítaná novinka. Rayman Legends v PlayStation Vita verzi podporuje funkci Remote Play, takže můžete hrát celou hru na své kapesní konzoli PlayStation Vita. Spojení je bezproblémové, jen jsem byl lehce zklamán z toho, že tu není možnost kooperace, jako je tomu na Wii U. Murfyho tedy ovládáte pořád jen a jen vy ve vybraných levelech pomocí kolečka, nemůže se do hry připojit kamarád, který by ho ovládal právě přes dotykový displej konzole PlayStation Vita. Je to rozhodně škoda, protože když už tu je možnost dvou obrazovek, mohli ji vývojáři využít lépe. Už v minulém roce jsem chválil nádhernou vizuální stránku Rayman Legends. Protože je vše ve 2D a o chod hry se stará engine UbiArt Framework, nečekal jsem nějaké dramatické změny. Ty tu vážně nejsou, vývojáři ovšem mohli díky paměti nových konzolí vydat hru s nekomprimovanými texturami, takže vše je o něco ostřejší a na první pohled hezčí, ale nejde o nějaký velký a dramatický posun, kvůli kterému byste si museli hru na next-gen konzoli kupovat, pokud ji už vlastníte. Protože hra běží na konzolích nové generace, vše je nativně v rozlišení 1080p a 60 snímcích. Nejsem si jist, jestli v toto rozlišení běžela starší verze, ale zřejmě ano, takže zde nikoho tato čísla nepřekvapí. Rayman Legends je pořád výborná plošinovka, která si úspěch zaslouží. PlayStation 4 verze se povedla na jedničku s hvězdičkou. Ačkoliv nabízí původní obsah, na který vývojáři nesáhli, některé novinky, ať už chytré využití Dualshocku 4 nebo drobně vylepšená technická stránka, rozhodně potěší. Pokud jste původní verzi nehráli, rozhodně byste měli nyní chybu napravit, protože byste přišli o jednu z nejlepších her posledních let, a to by byla vážně škoda.
10/10
Komentáře