Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1

recenze  21
Martin Šmíd, 21. 11. 2010 20:00
V těchto dnech se do kin dostal film Harry Potter a relikvie smrti – část 1., který zákonitě doprovází i videohra od EA. Vývojáři v prvních tiskových zprávách slibovali hory doly a ani ty obrázky nevypadaly vůbec zle. Dokonce bylo slíbeno, že Xbox 360 verze nabídne exkluzivní bonusový obsah, kterým jsou levely pro Kinect. Těch jsme se opravdu dočkali, ale jinak nám vývojáři od začátku lhali pěkně do očí. Hra Harry Potter a relikvie smrti – část 1. totiž není dobrá, ba ani průměrná. Je to jedna velká katastrofa, kterou si EA za rámeček rozhodně nedá.
Než začneme samotnou recenzi na hru, tak musíme říci, že se nám poslední filmový Harry Potter opravdu líbil a pokud máte v dohledné době čas, udělejte si do kina výlet. Film za těch pár korun opravdu stojí. Nyní už ale ke hře, která se snaží celý film kopírovat. Po smrti Brumbála se tak už neodehrává ve školních lavicích, ale mimo Bradavice. Harry, Ron a Hermiona se vydávají na nebezpečnou cestu, během které musejí najít všechny Voldemortovy viteály, které uschovávají kousky jeho duše. To způsobilo, že je Voldemort téměř nesmrtelný a jenom po zničení viteálů může být definitivně vyhnán do podsvětí. To máme k příběhu, který je filmem celkem pěkně a napínavě vyprávěn, nikoliv už hrou. Ta totiž celý příběh vypráví značně nelogicky a hází hráči i naprosto zbytečné úkoly, které ho ještě více zmatou. Harry Potter už dávno není zábava pro malé děti. Poslední díl této knižní a filmové ságy je nejtemnější, čehož si byli vědomi i vývojáři z EA Bright Light. Rozhodli se tak, že hráčům přinesou něco úplně jiného, než na co byli doposud v Harry Potter hrách zvyklí. Je ale rozdíl, když něco chcete a něco uděláte. Výsledkem je totiž docela rozporuplný polotovar, který si hraje na akční střílečku ala Gears of War, ale do ní mu zase chybí několik koňských délek. Nový Harry Potter je totiž opravdu jen prachsprostou střílečkou, kde chodíte lineárními levely, lineárnějšími, než ty, které jsou v Call of Duty, a kosíte zástupy objevujících se nepřátel. Navíc nepřátelé jsou tak blbí, že to až není možné. Tohle je náplň zhruba 90% všech levelů. Pak jsou tu levely, které patří k vrcholu frustrace a nudy. V nich se totiž potácíte v kouzelném plášti, který učiní Harryho Pottera neviditelným. V něm budete muset hledat určité cíle a získávat věci, aniž by vás někdo v okolí viděl. Bohužel, stačí chvilka nepozornosti a jste odhaleni, což znamená hlavně na začátku konec a nový začátek. Když nám hra asi po dvacáté oznámila, že máme začít znovu, už se v nás pěkně vařila krev. Celé této části nepomáhá ani fakt, že plášť se neustále musí nabíjet tím, že stojíte chvilku na místě. Prostě si jen stoupnete a díváte se, jak se vám ukazatel doplňuje. Opravdu velká zábava. Hodně jsme byli zvědaví, jak nakonec dopadnou speciální levely (celkem jich je 12) navrženy pro Kinect. Jeden jsme si mohli vyzkoušet už před několika měsíci na GamesComu, přičemž jsme si stěžovali na malou přesnost, která ze všeho dělala hodně frustrující záležitost. Čekali jsme tak, jak vývojáři tuto část vyladí. Bohužel musíme říci, že za ty měsíce zřejmě vývojáři na Kinect mise ani nesáhli, protože výsledek je naprosto totožný s tím, co jsme mohli hrát v srpnu. Ovládání je tak značně nepřesné a působí hodně nedodělaně. Ostatně už fakt, že musíte před každou započatou hrou Kinect kalibrovat, moc na dobré náladě nepřidá. Pak přichází asi největší pecka, kterou si pro nás vývojáři přichystali. Tato část nejde hrát, pokud máte v pokoji tmu. Všechny hry pro Kinect takto fungují, jen Harry Potter ne. Kinect část u Harryho Pottera měla opravdu velký potenciál, ale ten bohužel zůstal trestuhodně nevyužit, jako ostatně i u zbytku hry. Vývojáři v tiskových zprávách slibovali kompletně nový engine, který nás posadí na zadek. Na zadek nás opravdu posadil, ale spíš tím, jak dělá hru ošklivou. Vše je totiž podivuhodně rozmazané a nikde nenajdete nějaký ten ostrý objekt, na který by se dalo dívat bez toho, aby vás rozbolely oči. Prostředí je opravdu ošklivé a jediné co hru zachraňuje, jsou celkem povedené modely postav. Už na první pohled tak poznáte, kdo je kdo. Jen ten Ron vypadá jako nějaký ošoust z Horní dolní. Povedený je v rámci možností soundtrack, který je ovšem přebrán z filmové předlohy. Bohužel se dost opakuje a po nějakém tom čase začne nudit, jako ostatně celá hra. Poté je tu dabing, o který se postarali filmoví představitelé. Můžeme říci, že asi nenadchne, ale ani neurazí. Hra Harry Potter a relikvie smrti – část 1 je jeden velký paskvil, který ani nedoporučujeme hrát, natož kupovat. Ostatně, chtít za něco takového plnou cenu, to je opravdu na pováženou. Pokud tak vehementně nechcete mít vše, na čem je nalepené logo Harry Potter, tak se tomuhle pokusu o hru vyhněte velkým obloukem. My nyní jen tajně doufáme, že někdo v EA dostane rozum a druhou část odpíská. Modlíme se za to nejenom my, ale i všichni čarodějové z Bradavic.

Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1

ps3x360wiipspds
Electronic Arts, EA Bright Light / EA
Datum vydání hry:
16. 11. 2010
KARTA HRY
2/10

Komentáře