Shuhei Yoshida se rozpovídal o důvodech neúspěchu konzole PlayStation Vita

novinka  19
Martin Šmíd, 16. 1. 2025 13:57
Kapesní konzole PlayStation Vita vyšla v roce 2011, ale bohužel v prodejích značně zaostávala za svým předchůdcem, a proto se Sony záhy rozhodla ji přestat podporovat. Prodalo se jí jen něco kolem 15 milionů kusů, což bylo o 65 milionů méně než PSP. Nyní se o důvodech, proč tato konzole nakonec nedokázala oslovit tak velké množství hráčů, rozpovídal Shuhei Yoshida. Podle něj existuje hned několik důvodů, proč konzole nakonec neuspěla. Jako první uvádí několik špatných rozhodnutí už při návrhu hardwaru. „Udělali jsme několik špatných technických rozhodnutí. Třeba nutnost mít dedikované paměťové karty. Hráči si museli koupit speciální karty, což byla chyba, protože museli utratit další peníze. Zadní dotykový panel nebyl nutné. Naše týmy vytvořily úžasné prototypy, které byly opravdu dobré, ale působily tak dobře, že všechny oklamaly. Zadní dotyková plocha jen zvedla náklady,“ řekl Yoshida s tím, že náklady zvedl i OLED displej, který ale na druhou stranu dle něj byl velmi dobrý.

Zatímco třeba zadní dotykovou plochu se rozhodli lidé v Sony nechat, odstranili výstup videa, takže konzole nešla připojit k TV, jako později konzole Nintendo Switch. „Je jedna funkce, kterou má verze konzole PlayStation Vita pro vývojáře, a to je video výstup. Díky němu mohou vývojáři konzoli připojit k TV a vidět na ní obraz. Nevím proč, ale vývojový tým se rozhodl tuto funkci nezařadit do verze pro spotřebitele. Jen aby ušetřil pár centů,“ dodal Yoshida.

Shuhei Yoshida si myslí, že největším důvodem, proč konzole PlayStation Vita nakonec neuspěla, bylo menší množství first-party her, což bylo dle jeho názoru dáno tím, že Sony prostě neměla zdroje, aby mohla podporovat současně několik platforem najednou. „Podle mého největším důvodem, proč si konzole nevedla tak dobře, bylo to, že jsme museli rozdělit naše zdroje na dvě různé platformy. Neměli jsme zdroje, abychom utáhli obě platformy. Domácí konzole byla naší největší platformou, takže jsme museli podporovat PS3 a následně PS4. Museli jsme zastavit vývoj mnoha projektů pro Vitu, protože jsme neměli týmy, které by dělaly hry pro PS4,“ dodal. Shuhei Yoshida si myslí, že úspěch konzole Nintendo Switch byl právě v tom, že mu Nintendo věnovalo veškeré své zdroje. Záhy po vydání přestalo podporovat kapesní konzoli Nintendo 3DS, ačkoliv slavila velký úspěch, a zaměřilo se pouze na jednu platformu, kterou podporovalo velkým množstvím her.

Ke konci pak Shuhei Yoshida řekl, že je velkým fanouškem přenosných konzolí a byl by rád, pokud by Sony v budoucnu nový handheld udělala. Ostatně se o něm už nějakou dobu spekuluje. Na druhou stranu si ale myslí, že není dobrý nápad snažit se spravovat dvě platformy najednou. 

Zdroj: TZ
reklama

Komentáře