Rise of the Ronin
8 /10
Rise of the Ronin
ps5
7/10
RECENZE
Studio Team Ninja po odchodu svého zakladatele Tomonoba Itagakiho trochu upadlo a nezažívalo zrovna dobré období, za což mohly hlavně hry Ninja Gaiden 3 nebo Yaiba: Ninja Gaiden Z, které nejednoho fanouška hodně zklamaly, protože se nedokázaly ani vzdáleně přiblížit ke standardu, na který byli zvyklí. Naštěstí studio toto období přežilo a znovu se našlo v hardcore akčním RPG Nioh, které vzniklo ve spolupráci s Koei Tecmo a PlayStationem. Šikovní japonští vývojáři v něm dokázali dokonale skloubit oblíbený Souls žánr s lootovacími akcemi jako Diablo, navíc vše okořenili o výborný soubojový systém a vlastní nápady, z čehož vznikl neskutečně návykový a zábavný mix, na němž následně stavěli nejen v Nioh 2, ale také v dalších svých hrách. Už když se pracovalo na prvním Nioh, přemýšlel jeho herní ředitel Fumihiko Yasuda na vytvoření velkého akčního RPG s otevřeným světem, které by se odehrávalo v polovině devatenáctého století, což bylo nesmírně důležité období v historii Japonska. Až po dokončení Nioh 2 konečně dostal šanci tento vysněný projekt, jenž nazval Rise of the Ronin, realizovat. Opět v asistenci PlayStationu, který vývoj podpořil finančně i svými vlastními vývojáři ze studia XDev. V posledních týdnech byla hra Rise of the Ronin hodně sledována, a jestli jde opět o trefu do černého, se dočtete v mé recenzi.
KOMPLETNÍ RECENZE HRY