Shift 2: Unleashed

preview  21
Martin Šmíd, 14. 3. 2011 15:45
Možná si ještě vzpomenete na vydání hry Need for Speed Shift, od které si EA mnohé slibovala. Jak by také ne, když do vývoje napumpovala miliony dolarů a najala zkušené vývojáře ze studia Slightly Mad. Po vydání Shift rozdělil hráče na dva tábory. Jedni si nemohli hru vynachválit, a brali jako velké plus odklon od arkády a příklon spíše k simulátoru. Ten druhý tábor chtěl vidět raději nějakou tu povedenou arkádu. V EA se tak rozhodli, že o arkádové NFS se budou starat studia Black Box a Criterion, zatímco se studiem Slightly Mad se pokusí vytvořit sérii, která bude konkurencí pro Gran Turismo a Forzu. Už za pár dnů tak vyjde druhý díl Shiftu s podtitulem Unleashed, který má jen ty největší ambice.
EA si je moc dobře vědoma, že hráči si občas rádi zajedou v nějaké té serióznější závodní hře s propracovaným jízdním modelem. Jak moc velký je po těchto hrách hlad, to ukazuje úspěch sérií Forza a Gran Turismo. Obě patří na konzolích vůbec k tomu nejprodávanějšímu, a to nejen ve svém žánru. S Shift 2: Unleashed je tak cíl jasný. Ukrást těmto dvěma populárním sériím co možná nejvíce hráčů. Výhodou určitě je, že vychází na všechny tři hlavní platformy (Playstation 3, Xbox 360 a PC), takže si Shift užijí naprosto všichni. My jsme si v minulém týdnu mohli Shift 2: Unleashed vyzkoušet, takže vám nyní vypíšeme několik postřehů. Ve všech prezentovaných videích jste si mohli všimnout, že se Shift 2: Unleashed prezentuje jako nejvíce reálný simulátor závodění. Po odjetí několika závodů je těžké říci, jestli jde o ten nejvíce reálný simulátor, každopádně pocit ze samotné jízdy je opravdu skvělý a troufáme si i tvrdit, že dost možná i o něco lepší, než v konkurenčních sériích. Může za to hned několik věcí. Za prvé je to výtečný jízdní model, se kterým si vývojáři vyhráli do toho nejmenšího detailu. Naprosto skvělý je i model poškození, který rovněž ukazuje konkurenci záda z docela velké vzdálenosti. Při nárazu třeba do svodidel nebo do soupeře nevidíte jen lehké opotřebení vozu, ale odlétávají z něj kusy plechu nebo mu praskají skla. V tomto je Shift 2: Unleashed opravdu na vrcholu. Díky propracovanému modelu poškození je navíc závodění takové akčnější, dynamičtější a má daleko větší spád. Další naprosto skvělou novinkou je pohled přímo z helmy řidiče. Pokud se do tohoto pohledu přepnete, tak kamera bude zaznamenávat všechny nárazy, zrychlení a další věci, které trápí při závodu všechny profesionální závodníky. Nový pohled jsme si během testování nemohli vynachválit a v kombinaci s volantem přinesl vynikající zážitek z jízdy. Takový, o jakém se vám v jiných závodních hrách jenom sní. Z nebe ještě žádný hotový závodník nikdy nespadl, takže i Shift 2: Unleashed bude určen jak zkušeným závodníkům, tak úplným nováčkům. Zkušení hráči si určitě hned vypnou všechny pomocníky a asistenty, kteří by jim mohli pomáhat během jízdy. Nováček ale všechny tyto mechanismy určitě rád přivítá. Přesto je Shift 2: Unleashed pořád spíše simulátorem než arkádou, takže i se zapnutými pomocníky určitě nečekejte, že budete driftovat jako v Hot Pursuit. Když už jsme u všemožného nastavení, tak se určitě vyplatí investovat do pořádného herního nádobíčka, v tomto případě volantu. Ostřílení závodníci ale určitě nějaký ten kousek doma už mají. Už první díl Shiftu přinesl velké množství tratí, které byly vytvořeny do nejmenšího detailu. Z několika testovaných jíst můžeme v klidu říci, že ve druhém díle vypadají tratě ještě lépe, a dost možná i nejlépe ze současných závodních her. Třeba pro české hráče známý brněnský okruh vypadal parádně. Ostatně, na hře pracuje i několik Čechů z Brna. Mezi další okruhy patří Alpental, Ambush Canyon, Autopolis, Bathurst, Brands Hatch, Circuit de Catalunya, Dakota, Donington, Dubai Autodrome, Ebisu, Enna Pergusa, Glendale, Hazyview, Hockenheim, Irwindale Speedway, Laguna Seca, London, Miami, Miyatomi, Monza, Nordschleife, Oschersleben, Road America, Riviera, Rustle Creek, Shanghai, Silverstone, Spa, Suzuka Circuit, Tokyo, Willow Springs nebo Zolder. Samozřejmě některé si vývojáři ještě střeží a odhalí je až před vydáním. Jednou z novinek druhého dílu Shiftu jsou noční závody. První dojem z nich je určitě dobrý, mají skvělou atmosféru a rozhodně obohacují už tak vynikající herní zážitek. Některé možná zamrzí fakt, že se během závodu nebude měnit počasí, které by ještě více znepříjemnilo život. Každopádně třeba slunce při západu dokáže občas pořádně pozlobit, protože v jeho směru toho moc na trati neuvidíte. V tu chvíli se budete muset tak trochu spolehnout i na znalost dané tratě. Jak už vidíte podle výpisu tratí, tak hra bude po této stránce velmi rozmanitá. Rozmanitá by ale měla být, i co se týče vozového parku, protože v něm naleznete auťáky z licencovaných sérií GT1 a GT3 podle licence FIA GT, ale i spoustu dalších. Aut bude něco kolem 130, přičemž mezi potvrzené patří třeba Lamborghini Gallardo LP560 GT3, Ford Focus ST, Chevrolet Corvette Stingray, Audi R8 LMS, Aston Martin V8 Vantage N400, BMW Alpina B6 GT3, Mazda RX-8, Mitsubishi Lancer EVOLUTION X, Nissan GT-R (R35), Porsche 911 GT2, Shelby GT500, Volkswagen Scirocco nebo Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution 2. Všechna auta jsou navíc vymodelována do toho nejmenšího detailu, a to včetně palubní desky. Tu navíc můžete časem vylepšit a do svého drahého plechového miláčka dát třeba tu ze závodních aut. Pak na ní budete mít nejrůznější budíky, které vám reálně ukazují spoustu pro závodníky důležitých informací. Kromě palubní desky můžete pochopitelně vylepšovat jak vzhled (nečekejte ale propracovaný editor vzhledu jako má třeba Forza), tak hlavně výkon svého auta, přičemž každou změnu můžete hned vyzkoušet na vybrané trati v testovacím režimu. V tom se navíc můžete jednoduše znovu přepínat do menu a upravovat si další věci, aby auto jelo na dané trati co nejlépe. Hra Need for Speed: Hot Pursuit představila na konci minulého roku službu nazvanou Autolog. Jde o systém, který ukazuje výsledky vaše, ale i vašich přátel, informuje o novinkách a dalších informacích. Jednalo se prakticky o takový závodníkův facebook, kde jste mohli jednoduše sbírat informace a komunikovat s přáteli, kteří mají Hot Pursuit zakoupen. Protože se služba ujala a podle propracovanosti určitě stála EA i hromadu peněz, nikdo nepochyboval o tom, že se neobjeví v dalších dílech. Ve hře Shift 2: Unleashed se kromě své standardní nabídky dočká ještě lehčího rozšíření a novinek, po kterých hráči volali. Hlavní novinkou je, že bude zřízena speciální stránka na internetu, kde nyní všechny statistiky uvidíte, ať už budete připojeni na svůj účet odkudkoliv. Pořád budete mít přehled o tom, jak si vedete mezi svými kamarády. Kromě této novinky vám nový Autolog umožní típat obrázky a komentovat úspěchy jak svoje, tak přátel. Podle proběhnuté prezentace by nemělo chybět ani nahrávání videí na službu youtube. Nikdo z EA nám ale nedokázal odpovědět na otázku, jestli tato novinka bude přítomna ve všech verzí. Doufejme tak, že bude. Z toho co jsme měli možnost vidět a co nám bylo řečeno, je jasné, že Autolog pomalinku roste a zřejmě se stane do budoucna nedílnou částí série Need For Speed. Už první Need For Speed: Shift měl velmi pěknou grafiku, kterou mu mohla závidět většina závodní konkurence. Do druhého dílu byl engine téměř celý překopán, přičemž nyní zvládá hezčí modely aut, nové efekty a dokonce nejrůznější hrátky se světlem, které se projeví hlavně v nočních závodech. Přes všechna ta vylepšení, díky kterým hra vypadá opravdu parádně, můžeme dodat, že vše jede v naprostém pořádku a při testování se nám ani na moment nestalo, že by se hra sekala. A to jsme testovali jak verzi pro Xbox 360, která pocházela ze starého buildu, tak PS3 verzi, která už byla téměř finální. Shift 2: Unleashed zatím vypadá prostě skvěle. Nemůžeme si pomoc, ale hraní jsme si královsky užívali, a podle reakcí ostatních novinářů jsme nebyli rozhodně sami. Už nyní se těšíme, až se nám Shift 2: Unleashed dostane do rukou pro finální verdikt. Zdá se, že zajetým sériím tu roste hodně velká konkurence, která jim může už tento rok přidělat několik vrásek na čele.

Shift 2 Unleashed: Need for Speed

ps3x360
Electronic Arts, Slightly Mad Studios
Datum vydání hry:
29. 3. 2011
KARTA HRY
8/10

Komentáře