Prince of Persia: The Forgotten Sands
preview
4
Martin Šmíd a Petr Strecker, 7. 3. 2010 21:22
Na květen tohoto roku se plánuje do kin uvedení filmu Prince of Persia. Společně s ním vyjde i hra Prince of Persia: The Forgotten Sands, ale na rozdíl od jiných her, Forgotten Sands doprovází film docela náhodou, protože nemá s filmem vůbec nic společného a jde ve svých vlastních šlépějích. Můžeme si jenom přát, aby UbiSoft hru neuspěchal kvůli datu uvedení filmu do kin, a aby se nám tak v létě dostalo dalšího velkolepého zpracování perského Prince. Pojďme se podívat, co nás ve hře Prince of Persia: The Forgotten Sands čeká.
Díl Prince of Persia: The Forgotten Sands se zaměřuje na jedno z mnoha Princových dobrodružství, přičemž vyplňuje sedmiletou mezeru mezi hrami Sands of Time a Warrior Within. Příběh nám tak ukáže, jak se z ještě usmívajícího Prince ze Sands of Time stal ten pravý válečník, který se objevil ve Warrior Within. Podle prvních dojmů ze zahraničních preview článků začíná hra ve chvíli, kdy se Princ rozhodne navštívit svého staršího bratra, vznešeného knížete. Když Princ dorazí na místo, najde bitvou ochromený hrad, kde se to jen hemží protivníky a cinkání mečů je neustále slyšet i na míle daleko. Princův bratr se tak rozhodl, že pomocí magických písků posílí svoji armádu, což rozhodně neměl dělat. Obyvatelé města se totiž promění v písečné sochy. Asi nemůže být nejméně vhodná doba na návštěvu bratra. Nebo snad je to ta nejvíce vhodná doba? Jak se to vezme. Každopádně se zde začne odvíjet hodně zamotaný příběh, ze kterého UbiSoft nechtěl nic dalšího prozradit. Uvidíme, jestli se do příběhu vrátí i některé postavy z původní trilogie, jako je třeba Farah. Nic tomu ale zatím nenasvědčuje.
V posledním díle Prince of Persia byl bojový aspekt dosti upozaděn a s nepřáteli jsme bojovali jen hodně zřídka. To v The Forgotten Sands neplatí, protože se vrací klasický bojový systém, který spíše připomíná moderní bojovky v čele s God of War nebo Devil May Cry. Boji se tak v novém díle rozhodně nevyhnete a budou zde na vás čekat jak malé skupinky o třech protivnících, tak velké skupiny o několika desítkách protivníků. K jejich poražení budeme muset používat nejenom hbité mačkání všemožných tlačítek na ovladači, ale také akrobatické schopnosti prince s možností efektivního zakončování. Můžete tak opět nepřítele přeskočit a bodnout mu meč přímo do zad. Rovněž Princ bude moci kopnout nepřítele, který se poté svalí na zem, kde ho můžete jednoduše dodělat svým mečem. Využívání pestré palety komb bude také velmi zásadní, protože nepřátelé nebudou nejtupější a dokážou také velmi efektivně kombinovat. Na začátku hry potkáváte jen armádu nemrtvých, ale později přijdou na řadu souboje s bossy, které naplno prověří vaše schopnosti. Celé bitvy má navíc snímat velmi efektivní filmová kamera, díky níž nás má čekat opravdu filmový zážitek, u kterého si budeme připadat jako v kině.
Jedna z úrovní se odehrává i v kanálech pod palácem, které popravdě vypadají velice. Prince už ovládá několik velice dobrých schopností při práci s mečem, nyní ale získává i možnost ovládat elementy přírody. Jedna z prvních sil, kterou získá, je možnost mrazit vodu. Stisknutím levého triggeru všechna voda ve vašem okolí zmrzne a v tomto stavu zůstane, dokud tlačítko nepustíte. Konkrétně v této oblasti tak získáte možnost běhat po zdech a nakonec se můžete dostat až na vzdálenou platformu. Žlutý ukazatel pod vaším zdravím značí, jak dlouho můžete používat tuto sílu, takže není nevyčerpatelná, ale dobíjí se velice rychle. Sem tam se ale setkáte se zapeklitějšími hádankami, kde budete muset spojit hned několik sil dohromady. Po cestě do luxusní části paláce tak budete svědky toho, jak Prince díky této schopnosti vytváří úžasné spojitosti mezi jednotlivými platformami. Jedním stisknutím tak uděláte z vody stříkající ze zdí efektivní krápníky, na kterých může Prince předvést své akrobatické schopnosti při skákání z jednoho na druhý. Toto byla jediná magická schopnost, kterou zatím Ubisoft plně odhalil, ale budeme moci ovládat i další živly jako zemi, vzduch nebo oheň.
Stejně jako v původní trilogii bude moci Prince vracet čas. Pokud vás tak nepřítel probodne nebo špatně načasujete skok, budete moci vrátit čas zpět o několik vteřin. Vrácení času si ovšem vyžádá vždy jednu energickou kouli z ukazatele, kterou budete muset dobíjet orby, které padají z mrtvých nepřátel. Energická koule na ukazateli neslouží jen k vracení času, ale i k používání speciálních schopností. Z nepřátel nepadají jen časové orby, ale i EXP body, které poté můžete použít k upgradu života, ale i svých schopností, takže jejich sbírání je životně důležité pro samotný postup hrou. Ve hře narazíte i na jednu nádhernou lokaci nazvanou Fountain of Time, která dost připomíná lokaci s fontánkou v první hře, do které vás tentokrát pustí džin, abyste si vždy odemkli novou schopnost pojmenovanou Razia.
Prince of Persia: The Forgotten Sands je pravý nástupce Sands of Time a je to hodně vidět. Graficky můžete rozhodně čekat hodně nabušenou akční adventuru, a pokud jsme u hraní Sands of Time říkali, že ta hra vymačkává z konzole Playstation 2 maximum, něco podobného si určitě spousta hráčů řekne i nyní, akorát s o generaci mladším bráškou. Grafika je opravdu detailní a ať už budete procházet uličkami hradu nebo místnostmi obrovského paláce, vždy budete obdivovat ty nejmenší detaily. Při pohledu na samotného Prince je jasné, že předlohou byla původní postava ze Sands of Time, která ale vyspěla a pomalu se z ní stává ten pravý válečník. Aby UbiSoft tuto ideu více rozšířil, Princovi zapůjčí hlas Yuri Lowenthal, který se podílel na Sands of Time. Celkově je stylizace hry hodně blízká Sands of Time a zdá se, že právě tato hra byla vývojářům předlohou, kterou chtějí co nejvíce vylepšit.
Prince of Persia: The Forgotten Sands zatím vypadá velmi slibně a pokud Ubisoft něco na poslední chvíli nezkazí, čeká nás v polovině tohoto roku opravdu jakostní akční adventura, která rozhodně sérii ostudu neudělá. Samozřejmě je tu spousta otázek, jak samotná hra dopadne a jak se bude rozvíjet, ale ve značku Prince of Persia bezmezně věříme a nedokážeme si představit, že by z ní udělal Ubisoft jen průměrnou šarádu. V květnu uvidíme.
6/10
Komentáře