Brothers in Arms: Furious 4
preview
19
Martin Šmíd, 10. 6. 2011 18:00
Série Brothers in Arms se mezi hráči už docela slušně zabydlela a zvláště poslední díl Hell Highway se stal velmi populární. Možná i z toho důvodu, že se jednalo o první díl na současnou generaci konzolí, díky čemuž přinesl řadu novinek a hlavně pohlednou grafiku, o kterou se staral Unreal 3 engine. Fanoušci si Hell Highway opravu užili a po pár týdnech se začali ptát, kdy vyjde pokračování. Gearbox se nechal slyšet, že hodlají v sérii pokračovat i nadále a přinášet hráčům nové díly. Nyní bylo oznámeno pokračování Brothers in Arms: Furious 4, takže se na něj pojďme podívat.
Když před několika týdny Randy Pitchford řekl, že se plánuje oznámení nového dílu, tak všichni fanoušci začali skákat do stropu. Každý totiž určitě očekával, že se bude jednat opět o realistickou akční hru, která bude dbát hlavně na postup s týmem. Také mezi fanoušky proběhla informace, že by se nový díl nemusel odehrávat v reáliích druhé světové jako doposud, ale v nějaké té modernější době. O to překvapivější Brothers in Arms: Furious 4 je, protože se nejedná o klasické pokračování, ale spíše o odbočku, která má k sérii přilákat úplně nové hráče. Fanoušci zřejmě budou v tuto chvíli vývojáře proklínat, ale kdo ví, třeba se jim časem nový díl bude také zamlouvat a nakonec vývojářům odpustí, že připravují o něco arkádovější střílečku.
A co že Brothers in Arms: Furious 4 vlastně je? Pořád se jedná o střílečku, kde postupujete s týmem, ale na nějaké ty taktické možnosti se zde tak trochu kašle. Důležité je hlavně se bavit a ne se frustrovat tím, že vás nepřátelé přechytračí. Nový Brothers in Arms je opět zasazen do reálií druhé světové války a vývojáři ho přirovnávají k filmu Hanební parchanti od Quentina Tarantina. Pokud jste film viděli, tak určitě víte, že v něm bylo cílem zabít samotného Hitlera, což se tak dá očekávat i od Brothers in Arms: Furious 4. Demoverze z E3 byla zasazená do Německa roku 1944, přesněji do městečka v okolí hradu. V městečku se konala večer oslava, takže všichni pili pivo, a dělali další věci, které se na oslavách normálně dělají. Tedy do doby, než do vesničky vstoupili hlavní hrdinové.
Realistická střílečka je pryč, a místo toho přichází kooperativní akce, která si bere za vzor Team Fortress 2/Left 4 Dead a do jisté míry i Bulletstorm od EA. Jako v prvních dvou zmíněných hrách postupujete hrou se třemi počítačem ovládanými spoluhráči, přičemž na začátku si můžete vybrat, za jakého hrát. První voják se jmenuje Montana a jde o takového toho týpka, který je většinou větší váhy a po kapsách nosí těžký kulomet, na zádech má připevněnou brokovnici a během levelu si ještě přivlastní motorovou pilou, aby to mělo ještě větší koule. Ano, ve hře je i motorová pila pro co největší masakr, což si můžete všimnout i na jednom obrázku. Druhou postavou je Stitch, který zde zastupuje inženýra. Třetí postavou je Chock. Ten svým zevnějškem trochu připomíná indiána a vlastně i dost podobně bojuje. Jeho zbraní je hlavně sekyrka, kterou štípe hlavy nepřátel. Poslední postava je Crocket, což je voják, který si libuje hraním si s ohněm, takže plamenomet a další podobné věcičky, to je jeho.
Takto rozdílné třídy přímo svádí k tomu, aby každý člen jednotky plnil jiné úkoly. A skutečně tomu je, pokud si vyberete spíše hrubou sílu, kterou představuje Montana, tak budete mít po většinu hry hlavní práci podporovat pomocí kulometu své kolegy, kteří budou plnit zase něco jiného. Tímto by chtěli vývojáři zabezpečit docela slušnou znovuhratelnost. Samozřejmě celou hru můžete projít i se svými kamarády, takže zábava se tímto ještě zvedne. Ale ono je to asi přesně to, co od takovéto střílečky čekáte. Za plnění nejrůznějších úkolů a samozřejmě i za likvidování nepřátel dostáváte speciální body, které se hodí převážně pro vylepšování vaší výbavičky.
Demoverze nejprve začínala před hospodou, kterou musela jednotka vystřílet. Protože takového masakru si prostě nejde nevšimnout, zvláště, když se tam objeví blázen s těžkým kulometem a řev motorovky je také slyšet na kilometry daleko, za pár okamžiků přiběhla posila. Té se samozřejmě muselo komando našich hrdinů ubránit. Když byl klid, tak se parta přesunula přes nákladní auto až do zábavního parku, kde je čekaly tři menší bitvy s takovými mini bossy. Nečekejte nějakou taktickou bitvu, hlavní je střelba, střelba a zase střelba, takže po zastřelení nacisty, který přiletěl stylově na jetpacku, následovalo sestřelení obrovského vrtulníku, aby se nakonec objevil tlustý magor s kulometem. Po jeho porážce demoverze skončila.
Na začátku jsme zmínili, že hra tak trochu připomíná Team Fortress 2. Nejen tedy akcí, ale i grafickým stylem, ačkoliv díky použitému enginu Enreal 3 se pořád jedná o realističtější ztvárnění. Dost možná bychom hru popsali jako mix předchozího dílu a Borderlands, za kterým Gearbox také stojí.
Z prvních dojmů se nám Brothers in Arms: Furious 4 docela i líbí, ačkoliv víme, že fanouškům série spíše zvedne krevní tlak. Pokud ale máte rádi zábavné střílečky, tak byste ho neměli předem odepisovat. Možná budete překvapeni tím, jak moc zábavný v konečném součtu je a dost možná se u něj budete bavit více než u předchozích dílů. Brothers in Arms: Furious 4 vyjde příští rok pro Playstation 3 a Xbox 360.
Komentáře