Borderlands
preview
4
Pavel Bukač, 19. 9. 2008 13:13
Borderlands je akční sci-fi FPS, kterou vyvíjí zkušený Gearbox Software, jenž má na krku válečnou sérii Brothers in Arms. Ta byla velmi úspěšná a vývojáři mají velmi dobré zkušenosti, co se týče propracovaného scénáře i zajímavé hratelnosti. Hra nabídne obrovskou volnost, a proto je zařazena do kategorie free-roam. Borderlands ovšem nepatří mezi klony Oblivionu či GTA.
Borderlands sice bude disponovat otevřeným světem, ale v něm platí úplně jiné zákony než ve zmiňovaných hrách. Asi největším lákadlem je, že hra nabídne až 600 různých předmětů na vylepšení zbraní, vozidel a vaší postavy.
Hlavní příběhová linie Borderlands se odehraje v nedaleké budoucnosti. Na planetu Pandora nacházející se kdesi na okraji galaxie směřuje několik lodí s kolonisty, kteří zde hledají lepší místo pro život a touží po nerostném bohatství, jenž na planetě údajně je. Bohužel se ukáže, že toho Pandora moc nenabízí, a najdou se zde snad jen ruiny zbylé po předešlých návštěvnících planety.
Po nějakém čase objeví bohatší obyvatelé na blízkých planetách daleko lepší životní podmínky, tudíž odejdou, a zbývající obyvatelé planety propadnou chaosu a porušování zákona. Většina lidí se ve strachu schovává a snaží se přežít. Ostatní objevují nové technologie a snaží se na nich zbohatnout. Po několika letech se planeta přesune po oběžné dráze a rázem se radikálně oteplí, přičemž ze svých nor vylezou hrozivé nestvůry. Po těchto událostech se hry ujímáte vy, v kůži jednoho ze tří hratelných charakterů. Jako první je tu odstřelovač Mordecai, samotář, který preferuje zbavování se svých nepřátel z bezpečné vzdálenosti, takže k boji nablízko nebude moc využitelný. Dále bude na výběr Roland, bývalý voják vojenské organizace Crimson Lance, která moc nedbala na zákony. Roland na Pandoru přilétá hlavně z důvodu pomsty veliteli místních Brigádníků. Poslední z možných hratelných postav je Lilith, která dříve bývala člověkem, ale stala se z ní Siréna (svůdnice). Má obrovskou moc, kterou sama jen těžko ovládá. Na Pandoru se vydala najít jinou Sirénu, aby zjistila více o sobě samé.
Způsob plnění misí bude řešen formou questů. Těch by mělo být opravdu hodně, jelikož budou různě náročné a každý zabere jinou herní dobu. Mnoho úkolů se bude vzájemně prolínat, a tak mohou být i společně dokončeny. Jedním z nejdůležitějších aspektů hry však budou vozidla, která zde nebudou jen k rychlejšímu zdolání velké vzdálenosti, ale i kvůli jednotlivým soubojům s nepřáteli. Navíc si je budete moci upravovat dle vaší libosti. Hra nabídne online kooperativní multiplayer až pro čtyři hráče, ale objeví se zde i další, zatím neznámé, režimy hry po síti. Dalo by se říct, že kooperace typu Army of Two bude i v singleplayerové kampani hry, ale budete hrát po boku postavy řízené počítačem. Ta by měla být podle slov vývojářů programátory přizpůsobena přímo pro potřeby hráče, tedy aby byla do jisté míry inteligentní a chovala se nanejvýš racionálně. Každopádně nejideálnější cestu představuje split-screen mód, v němž si můžete zahrát s vaším kamarádem.
Borderlands budou obsahovat jedinečný systém náhodné generace různých předmětů, jako jsou například zbraně nebo brnění. Tento systém nabídne neuvěřitelných 500 000 kombinací různých věcí zařaditelných do inventáře a dokonce i sami tvůrci jsou někdy překvapeni z toho, jaké kombinace se objeví. Stejně tak je generován vzhled mapy. Zatímco města a hlavní cesty, které je spojují, zůstanou statické, okolní krajina bude náhodně generována, takže jeskyni nebo strom, na který narazíte při prvním dohrání, tam podruhé nenajdete. To vše bez zdlouhavých loadovacích obrazovek. Grafická stránka hry se zdá být zatím velmi povedená a běží na dnes moderním a již dost ohraném Unreal Engine 3.0, díky němuž by měl být zážitek ještě lepší.
Hra Borderlands zatím vypadá velmi slibně a snad tak dopadne i její finální verze, která se na pultech objeví v červnu příštího roku pro PC, PS3 a Xbox 360. Snad to Gearbox nepokazí.
9/10
Komentáře