Xbox divize mohla být v roce 2021 uzavřena, Satya Nadella nakonec rozhodl raději investovat do nákupu Activision Blizzard - UPDATE
Od akvizice si měl Microsoft slibovat, že mu pomůže získat do roku 2030 přes 100 milionů předplatitelů Game Passu, jenomže tento plán měl dostat v posledních letech velké trhliny. Dopad akvizice Activision Blizzard nebyl tak velký a nebyl zaznamenán větší zájem o konzole Xbox Series X/S ani předplatné Game Pass. Jeho čísla sice stále rostou, ale ne tak rychle, jak Microsoft předpokládal. Microsoft také chtěl, aby si herní vývojáři pronajímali jeho cloudové servery Azure. K tomu ale také nedošlo, navíc třeba Activision i nadále používá Google Cloud nebo Amazon Web Service, tedy konkurenční řešení. K vývoji pak využívá svá vlastní řešení.
Možná i kvůli těmto neúspěchům nakonec Microsoft začal oťukávat možnost, že se stane velkým vydavatelem a své hry prostě pustí všude, a to i na konkurenční konzole. Nejprve Phil Spencer oznámil, že se to bude týkat jen čtyř her, ale o několik měsíců později už mluvil o tom, že budou pokračovat ve vydávání first-party her na dalších platformách, přičemž neexistují žádné červené čáry. I proto koncem minulého roku bylo oznámeno, že se sci-fi akční RPG hra The Outer Worlds 2 dostane letos i na konzoli PlayStation 5. Původně přitom byla oznámena exkluzivně pro PC a Xbox Series X/S. Jen u ní by ale zůstat nemělo. V posledních týdnech se mluví o dalších hrách, a i o tom, že Microsoft bude masivně podporovat novou konzoli Nintendo Switch 2.
UPDATE: Microsoft dnes výše uvedené informace magazínu The Information popřel pro Insider Gaming s tím, že jsou nepřesné, chybí u nich kontext nebo se nezakládají na skutečnosti. V prohlášení Microsoftu stojí, že Activision Blizzard měl dramatický vliv na Xbox divizi, přičemž se v každém čtvrtletí postaral o více než 85% růst. Microsoft navíc poukázal, že v roce 2021 oznámil Satya Nadella, že je plně oddaný Xboxu a herní divizi, na čemž se nemělo nic změnit. Na závěr pak zástupce Microsoftu zmínil, že v současnosti mají více než 500 milionů hráčů měsíčně, což je historické maximum, navíc neustále roste počet hráčů, kteří si užívají hry skrze cloudové řešení.
Komentáře