Režisér Days Gone podruhé: Nestěžujte si na absenci pokračování, pokud nekupujete hry za plnou cenu
John Garvin hovořil s herním designérem Davidem Jaffem v jeho podcastu na YouTube kanálu i na jiné téma než je Metacritic. Jaffe se ho totiž zeptal, jestli už od přidání hry do kolekce PlayStation Plus na PS5 slyšel něco o "smysluplném nárůstu zájmu“ o Days Gone.
"Mám názor na něco, co by tvé publikum mohlo zajímat a některé by to mohlo naštvat", odpověděl Garvin. "Pokud máte rádi nějakou hru, kupte si ji za ku*** plnou cenu. Nedokážu ani spočítat, kolikrát jsem viděl hráče říkat 'jo, dostal jsem se k ní ve výprodeji, dostal jsem se k ní díky PS Plus'."
"Ale jak poznáš, že tu hru miluješ, dokud jsi ji nehrál?" oponoval mu Jaffe.
"Jen konstatuji, nepoznáš, ale nestěžujte si pak, pokud hra nedostane pokračování, když nebyla při vydání dostatečně podporována," ohradil se Garvin. "God of War prodal několik milionů kopií, a víte, Days Gone nikoliv. Mluvím za mě osobně jakožto vývojáře, nepracuji pro Sony, nevím, jaká jsou skutečná čísla."
"Mohu ti říci, že když jsme dělali na Syphon Filteru Dark Mirror pro PSP, dostali jsme hrozně na pr***, protože pirátství bylo tenkrát rozšířené a Sony ve skutečnosti ani nedocházelo, jak moc pirátství dokáže zamávat s prodeji."
"A my jim i ukázali torrenty, na torrentu bylo staženo 200 000 kopií Dark Mirroru. Pokud si to dobře pamatuji, čísla možná nejsou přesná, ale přesto, byl jsem tenkrát na to hodně naštvaný, říkal jsem si, 'vždyť to jsou peníze z mé kapsy'."
"Takže si myslím, že nárůst zájmu o hru není tak důležitý jako odpověď na otázku: 'Koupili jste si hru za plnou cenu?' Protože pokud ano, pak tím přímo podporujete vývojáře."
V jiné části ze čtyřhodinového rozhovoru Garvin potvrzuje, že jeho odchod ze studia Bend byl založen spíše na jeho osobnosti, než na čemkoli spojeném s provedením Days Gone či potenciálních rozhovorech o pokračování.
Poté, co se ho Jaffe zeptal, jestli byl nakonec propuštěn, Garvin odpověděl: "Byl to tvrdý a dlouhý vývoj, a já jsem na té hře makal šest let při velké pracovní nasazenosti. A tohle je realita, mám rád pracovní nasazenost. [...] Miluji to, co dělám, takže to není zas tak velký problém, ale to neznamená, že je to pro mě dobré. Takže ty poslední dva roky, kdy jsem byl mimo studio, byly vlastně požehnáním. Dokázal jsem vstát a dělat si co chci, napsal jsem tři knihy a je to teď odlišná situace."
"Když děláte ve vývoji her, jedná se o nepřetržitý tlak s milníky, ziskovostí a řízením lidí [...] a abych byl upřímný, na konci dne to, o co ve skutečnosti jde, bylo, že jsme měli několik vášnivých sporů poslední rok nebo tak nějak, při kterých se stávalo, že jsem křičel a říkal něco ve smyslu: 'Prostě mi dejte balíček peněz, abych odsud mohl ku*** vypadnout', nebo tak nějak."
"A když jsme byli jen Chris [Reese] a já ve velmi malém studiu, ten druh vyeskalovaných hádek byl v pořádku, ale když se dostanete do studia se 100 osobami, nemůžete jen tak nechat jednoho z režisérů ztratit nervy, víš. A já stejně nejsem dobrák pro lidi a není to tak, že by to i nezkoušeli, několikrát jsem prošel tréninkem ve stylu: 'Hej, takhle můžeš více chodit s lidmi na oběd a být lepším režisérem', a říkám ti kámo, já jsem v tom prostě plaval."
Později v rozhovoru se jeho výroky Jaffe snažil objasnit dotazem: "Čtením mezi řádky mi tohle všechno naznačuje, že tě vyhodili z Bendu, protože jsi byl temperamentní charakter, což fungovalo s menším a středně velkým týmem, ale jak se rozpočet a počet lidí ve studiu zvyšoval, tento charakter - alespoň dle společnosti - již dobře nezapadal do fungování studia, souhlasil bys s tím?"
"Rozhodně", odvětil Garvin.
Druhý režisér hry Days Gone, Jeff Ross, se taktéž objevil v Jaffeově podcastu na začátku měsíce, kde potvrdil, že v jednom okamžiku pracoval na hře Days Gone 2, ale kvůli NDA u svého bývalého zaměstnavatele nemohl potvrdit, jestli byla hra zrušena.
Vše se navíc odehrálo jen několik dní poté, co zpráva agentury Bloomberg naznačila, že PlayStation divize odmítla plány na pokračování Days Gone.
Komentáře