Bloomberg: Sony upřednostňuje velká studia a chce pouze hity, Naughty Dog má pracovat na remaku The Last of Us
novinka
240
Martin Šmíd, 9. 4. 2021 14:06
V posledních třech letech se několikrát mluvilo o tajném novém first-party Sony, které mělo vzniknout v San Diegu. Michael Mumbauer, který v roce 2007 stál u zrodu Visual Arts Service Group, jenž následně pomáhalo ostatním first-party studiím, se s dalšími vývojáři rozhodl, že chce větší svobodu. Proto chtěl vybudovat v pod Sony nové studio. Idea byla taková, že bude se svými kolegy pracovat na rozšíření stávajících úspěšných značek PlayStationu, přičemž chtěl začít nejprve s remakem prvního Uncharted, ale nakonec volba padla na remake The Last of Us, který měl vzniknout pro PlayStation 5. Remake prvního Uncharted by údajně vyžadoval daleko více změn, proto The Last of Us i kvůli rozpočtu bylo logičtější volbou pro nově vznikající studio. Sony ovšem existenci týmu nikdy nepotvrdila a ani mu neměla poskytnout finanční prostředky či podporu. Studio proto nikdy nezískalo vlastní jméno. To má podle Bloombergu ukazovat konzervativnější přístup Sony k vývoji her. Upřednostňovat má hry od svých velkých osvědčených studií, která vytváření velké hity, jenž následně pomáhají prodávat konzole PlayStation.
Remake The Last of Us měl mít kódové označení T1X. Když se do vedení studií Sony dostal Herman Hulst, měl se na projekt podívat a údajně nebyl spokojen s rozpočtem. Ten se mu zdál větší jak u jiných remaků, na kterých Sony v minulosti pracovala. I proto měl být následně celý tým přesunut na dokončení The Last of Us Part II. Bloomberg následně zmiňuje, že poté, co byla hra The Last of Us Part II dokončena, se tým ze San Diega vrátil k remaku The Last of Us, společně s několika vývojáři z Naughty Dogu. Jenomže Sony poté zařadila remake pod rozpočet Naughty Dogu, který měl navíc získat nad jeho vývojem plnou kontrolu, což vyústilo k odchod Michaela Mumbauera a dalších vývojářů z utvořeného studia v San Diegu. Podle Bloombergu by se mělo na remaku stále pracovat, ale na 100% to potvrdit nedokáže.
Ve zprávě je zmíněno i studio Sony Bend sídlící v Oregonu, které je známé hlavně díky survival akci Days Gone, která vyšla v roce 2019 pro PlayStation 4. Ačkoliv hra byla úspěšná a dokázala na sebe vydělat, Sony údajně nedala zelenou druhému dílu. Vývojáři na něm chtěli pracovat a měli i pro něj plány, ale protože vývoj prvního dílu byl zdlouhavý a recenze nakonec nebyly tak příznivé, tak Days Gone 2 se nejevilo pro Sony jako životaschopná možnost. Místo toho vznikly ve studiu dva týmy. Jeden byl přidělen k Naughty Dogu, aby mu pomohl s multiplayerovým projektem, druhý měl pracovat na nové hře Uncharted pod dohledem Naughty Dogu. Někteří zaměstnanci Bend Studio neměli být s tímto novým uspořádáním spokojeni a následně odešli. Mělo jít hlavně o vedoucí pracovníky. Pravděpodobně jde o Johna Garvina (režisér a scénárista Days Gone) a Jeffa Rosse. Vývojáři se po celou dobu měli obávat, že je nakonec Naughty Dog pohltí stanou se jeho součástí, takže požádali Sony, jestli by mohli od rozpracovaných projektů odejít. Minulý měsíc jim mělo být vyhověno a nyní mají pracovat na své vlastní nové hře. Osud nového Uncharted není v současnosti znám. Studio Naughty Dog ale podle všeho neustále roste, takže je možné, že pracuje hned na několika hrách.
Zdroj: Bloomberg
10/10
Komentáře